środa, 29 marca 2017

Altered box / Retro Kraft Shop

Czasami mam ochotę zamknąć się w wielkim pudle, zabrać ze sobą najbardziej potrzebne rzeczy i zniknąć...
Dawno na blogu Retro nie alterowałam żadnego przedmiotu, a że pudełka drewniane lubię i ostatnio moje koleżanki z DT Retro Kraft Shop robią piękne, postanowiłam że wrzucę swoje. Całość powierzchni zagruntowałam gesso. Wzór serwetki wykonałam z żelu Renesans oraz farby akrylowo-winylowej białej. Można też użyć akrylowej, tylko wówczas wzór będzie dużo bardziej elastyczny. Zmieszałam preparaty ze sobą-daje to ogromną elastyczność dzięki czemu serwetka się nie kruszy przy wyciąganiu. Na koniec, aby to nie było takie miękkie, pokryłam przed nałożeniem kolorów lakierem matowym. W tym przypadku użyłam zmieszanego z wodą lakieru z firmy DecoArt, ale jeśli posiadacie inny lakier, można wykonać tę czynność innym lakierem. 
Wszystko poprzecierałam, na sam koniec tuszami Distress oraz Inką Gold. Jak byście się zastanawiali jak przecierałam :) to po prostu naniosłam tusze bezpośrednio na powierzchnię, a następnie przecierałąm zwykłą, suchą chusteczką. Inkę nałożyłam na sam koniec.
Sometimes I feel like hiding away in a big box; just taking a couple of my most cherished items and vanish...
It's been a while since I have altered anything on the Retro blog. Since I like wooden boxes and my DT friends have been beautifully altering their boxes, I decided to add my own two cents to the pot.
I primed the whole area with gesso, made a doily using Renesans gel medium and white acrylic-vinyl paint. You could also use plain acrylic paint but then the design will be much softer and more difficult to handle. I mixed paint and gel medium together and to finish (to harden the usually soft and flexible acryl), I covered it in matt varnish before adding colours. I added some gold inca to finish. The project is ready!
 






Użyłam: / I used:

Foremka - Serwetka Inka Gold 62,5g - Brązowy (935)  Żel 3d Heavy Body Mat - Renesans  Serwetka metalowa kwiatowa - brąz Nóżki metalowe 3 Kaboszon przezroczysty okrągły 2,5cm Naklejki Chitchat Word - Tim Holtz Lakier matowy - Varnish Ultra Matte  -  DecoArt Tusz Distress Mini - Tumbled Glass Tusz Distress Mini - Evergreen Bough         Tusz Distress Mini - Gathered Twigs Tusz Distress Mini - Walnut Stain
 

1 komentarz:

Dzięki za wizytę i pozostawienie komentarza